Jak naformátovat flash disk na NTFS
15. 7. 2008 / 0:22 — 27 765 shlédnutíV kategorii návody
Flash disky se většinou prodávají naformátovány na FAT32, což už dlouho není zrovna moderní a povedený filesystém. Omezení na 2GiB pro soubor je u dnešních 4GiB+ flash disků docela nepříjemné a tak pokud nepoužíváte extrémně starý systém bez podpory NTFS, je lepší si flash disk přeformátovat na NTFS. Pokud používáte třeba linux, na výběr máte více filesystémů a přeformátování je hračka.
Formátování připojených zařízení (třeba flash disků) se víceméně neliší pro Windows XP a Windows Vista. Otevřete si tento počítač (nebo počítač) a pravým tlačítkem klikněte na disk, který chcete naformátovat. Zvolte Naformátovat.
![]()
Objeví se vám nové okénko s možnostmi formátu. Nastavení je dost omezené, ale pokud nejste nároční a používáte jenom Windows, pravděpodobně vám bude dostačovat. Zvolte NTFS, další volby nemusíte měnit. Problém může nastat, pokud se vám tam NTFS nezobrazuje. Pokud ano, máte po starostech, zvolte ho a dejte formátovat.
![]()
Jak zpřístupnit volbu formátu na NTFS
Postup je víceméně shodný pro Vista i pro XP. Ve Vistách se mi však volba NTFS zobrazovala, takže nebylo potřeba nic měnit. Ale pro jistotu to zde popíši. Kliknětě pravým tlačítkem na zvolený disk a dejte Vlastnosti.
![]()
Zde vyberte záložku Hardware. V seznamu najděte disk, který chcete formátovat a klikněte na tlačítko vlastnosti v dolní části okna.
![]()
Objeví se další okno, kde klikněte na tlačítko Změnit nastavení. Nyní překlikněte na záložku Zásady.
![]()
Zde musíte mít zvolené Optimalizovat pro výkon. Pokud nemáte, překlikněte a potvrďte změnu. Nyní by měl jít disk přeformátovat na NTFS. Po přeformátování ho můžete opět přepnout na Optimalizovat pro rychlé odebrání. Ničemu už to nevadí a vy si nemusíte dělat starosti s nutností ručně odebírat zařízení.
![]()
Windows XP
Postup je víceméně stejný, ale předchozí screenshoty jsou z Windows Vista. Protože se jedná o stejný postup, tak už jen textově -> vlastnosti disku -> záložka hardware -> vybrat flash disk -> vlastnosti -> zásady -> přepnout na optimalizovat pro výkon














74 komentářů k článku “Jak naformátovat flash disk na NTFS”
Reakce od Libor Fikr
ze dne 3. 8. 2008 / 10:12 — Odpověz
Díky za návod. Jednoduše a rychle vysvětleno.
Reakce od lední brtník
ze dne 3. 8. 2008 / 13:18 — Odpověz
musí být radost zasunout ntfs flashku do dvd přehrávače.
Reakce od LaMA
ze dne 8. 8. 2008 / 14:19 — Odpověz
ahoj.jestli to dobře chápu tak třeba z 2gb flashdisku si muzu udelat 4gb??
Reakce od admin
ze dne 9. 8. 2008 / 19:55 — Odpověz
@ lední brtník: Radost mi dělají úplně jiné věci. Samozřejmě pokud někdo používá flash disk s nějakým zastaralým zařízením, tak NTFS smysl nemá. Ostatně je to napsané již v prvním odstavci článku.
@ LaMA: Kéž by. Dostaneš pouze o něco lepší filesystém, kdy ta hlavní výhoda je to, že na flash disk můžeš dát soubor větší než 2GiB.
Reakce od fractal
ze dne 21. 8. 2008 / 9:41 — Odpověz
Díky, dostal jsem včera k narozeninám 16 GB flashku a hned mě zarazilo, že tam nešel dát soubor větší jak 2 GB, mrknu na souborový systém a ejhle FAT32, zkusím přeformátovat a další ejhle, utilitka nabízela jen FAT32, tak jsem zapojil google, našel tuto stránku a tímto autorovi děkuji, protože vše dopadlo na výbornou!
Reakce od mrFoker
ze dne 4. 9. 2008 / 16:55 — Odpověz
to LaMA
..chapes to bohuzel naprosto spatne, preformatovanim na NTFS si nezvetsis kapacitu flash disku ale pouze umoznis kopirovani souboru vetsich nez 2GB, protoze FAT32 filesystem umoznuje max 2GB. Tzn pokud si koupis jakoukoliv flashku ktera ma vic nez 2GB tak budes mit problemy s 2 a vice gigabajtovymi dokud si flashku nepreformatujes z FAT32 na NTFS.
Reakce od archiméd
ze dne 10. 9. 2008 / 12:32 — Odpověz
zde jsem našel jednoduchej návod jak to přeformátovat, je tam dokonce i dávkovej soubor, kterej to udělá za vás
Reakce od archiméd
ze dne 10. 9. 2008 / 12:32 — Odpověz
pardon, ještě stránky
:-):-) http://fat32-ntfs.wz.cz/
Reakce od archiméd
ze dne 10. 9. 2008 / 12:36 — Odpověz
FAT32 umožnuje soubory velké max. 4GB, celkový oddíl může mít 2TB(díky chybě v kódu ale jen stovky GB), naopak FAT16 umožňuje max. diskový oddíl 4GB a soubor max. 2GB. NTFS 16EB/16EB.
Reakce od radek
ze dne 20. 9. 2008 / 14:40 — Odpověz
nevite pls jak mam naformatovat mp3 vzdycky kdyz dam naformatovat tak se mi objevi ze je disk chranen proti prepsani a nevim jak tu ochranu zrusit ….
Reakce od admin
ze dne 21. 9. 2008 / 12:25 — Odpověz
2radek: A co to je za přehrávač?
Reakce od Adam
ze dne 24. 9. 2008 / 19:22 — Odpověz
Muzu se zeptat ma cenu to predelavat na NTFS u 1GB flashky??? a teda fungovalo by to pak do dvd??? kdyz tak odpovezte i na 4dam@stream.cz
Reakce od Bohouš
ze dne 28. 9. 2008 / 15:56 — Odpověz
Zakoupil jsem si USB flash disk, na kterém je kromě fat oddílu vytvořený i primární oddíl cdfs. Potřeboval bych ho odstranit. Správce disků pod Vistama to neumí. Neexistuje nějaký nástroj, který si s tímhe poradí? Oddíl musím zrušit kvůli tomu, že mi nedovoluje použít flash disk jako zdroj MP3 k autorádiu (neumí číst více oddílů).
Reakce od admin
ze dne 2. 10. 2008 / 17:26 — Odpověz
Doporučil bych stáhnout nějaké live CD (nejlépe sehnatelná jsou s GNU/linuxem) a použit fdisk nebo cfdisk, případně v grafickém prostředí potom qtparted (KDE) nebo gparted (GNOME). Dle linky buď Ubuntu (zhruba 700MiB) nebo něco menšího jako Slax. Nebo zkusit System Rescue CD, tam ty utility jsou také a je tam i spousta jiných užitečných nástrojů.
http://www.sysresccd.org/Main_Page
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
http://www.slax.org/
Reakce od Bohouš
ze dne 6. 11. 2008 / 0:03 — Odpověz
Děkuji za snahu, ale předal jsem flash disk přímo do obchodu, kde tento výrobek prodávají. Oddíl je nesmazatelný, tvoří jej zvlášť oddělená paměť. Protože informace tohoto druhu na obalu chybí, jako poučení pro ostatní doporučuji, předem se informovat o možných problémech při koupi.
Reakce od Pavel
ze dne 7. 11. 2008 / 13:24 — Odpověz
Prosím poradte, vše jsem učinil dle návodu, formátování na ntfs probíhalo a nakonci vyskočila hláška, že windows nemohlo formátování dokončit. ENDE.
musel jsem tedy zformátovat do fat32. Nevite nekdo proč to nešlo dokončit. Mám 16 GB flash corsiar.
dík Pavel
Reakce od Lupo..
ze dne 28. 11. 2008 / 13:32 — Odpověz
Dobrý den, mám stejný problém jako Pavel…taky bych rád požádal o radu…
Díky moc
Reakce od admin
ze dne 28. 11. 2008 / 22:30 — Odpověz
Je to na WinXP SP3 nebo Win Vista? Pokud ne, aktualizoval bych systém na novější verzi. Jinak určitě bude fungovat řešení třetích stran, třeba od firmy Acronis: http://www.acronis.cz/domacnosti-a-kancelare/produkty/disk-director-suite/
Reakce od fefy
ze dne 10. 12. 2008 / 20:39 — Odpověz
Zdravim-mam stejny problem jako Pavel i Lupo. 16GB flash disk Samsung,dojede to na konec a vyjede hlaska,ze to nejde. Zkousel jsem to i s HP USB Disk Storage Format Tool a bylo to to same. Mam jeste 16GB A-DATA a tam to probehlo v poradku. Mam WinXP SP3. Prosim o nejakou radu,mel to byt darek k vanocum,tak at s tim stihnu jeste neco provest. Dekuji
Reakce od Pepe
ze dne 29. 12. 2008 / 14:40 — Odpověz
Ahoj, mám dotaz….naformátoval jsem můj flash disk Patriot 16GB dle tohoto postupu na systém souborů NTFS a kapacita disku se mi zmenšila o cca 65Mb, je toto normální jev a co udělat abych měl k dispozici opět plnou kapacitu disku, děkuji za odpověď.
Reakce od admin
ze dne 31. 12. 2008 / 14:12 — Odpověz
65MB bych vůbec neřešil, ta velikost, kterou windows ukazují stejně nemá nic společného s tím, kolik se tam toho dá uložit. Záleží na tom, kolik a jak velké soubory se tam ukládají a řekl bych, že v tomhle bude NTFS dále než FAT32, takže nějaké drobné zmenšení bych neřešil..
Reakce od Pepe
ze dne 1. 1. 2009 / 13:35 — Odpověz
Jasně, 65 MB je zanedbatelné, jen mě zajímalo proč se to stalo a jestli se s tím dá něco dělat (např opět zmormátovat, či použít příkaz convert a zkusit opět převést, apod.) Prostě jsem měl disk prázdný a teď mi ukazuje, že je využito 65 MB a nejedná se o žádné skryté souobory. Nebo existuje nějaký program, který by mi ukázal co je v těch 65 MB, neboť na disku žádné soubory ani skryté nejsou. Děkuji
Reakce od Pavel
ze dne 2. 1. 2009 / 0:12 — Odpověz
cao lidi hele mam takovej problem kdyz pripojim mp3 do pc tak to po me chce furt to formatovani ale kdyz dam formatovat tak se mi po chvilce objevi windows nemohl dokoncit formatovani delal sem to i podle toho postupu co tady mate ale proste nic a jeste neco kdyz se mi objevi ta tabulka s tim formatovanim tak u kapacity mam:neznama kapacita a nic jinyho tam nastavit nejde muzete mi poradit pls dikes
Reakce od admin
ze dne 2. 1. 2009 / 19:32 — Odpověz
@Pepe: Jestli to ukazuje. že tam je 65MB zaplněných (prvně jsem pochopil, že celková velikost je o 65 MiB menší), pak to je jiná situace. Řekl bych, že se jedná o nějaké místo, které si alokuje filesystem. 16GB flash nemám, takže nemohu ozkoušet…
@Pavel: USB Mass Storage nebo něco speciálního?
Reakce od Pavel
ze dne 2. 1. 2009 / 21:36 — Odpověz
ne jen obycenjny mp3 prehravac 1gb
Reakce od dominik
ze dne 5. 1. 2009 / 14:20 — Odpověz
Dobry den,
mam 16GB flash disk. Postupoval jsem dle navodu: v Zasadach jsem zmenil moznost na Optimalizovat pro výkon. Pote pri formatovani jsem nastavil na ntsf a v Zasadach vratil na Optimalizovat pro rychle odebrani. Vse bylo v poradku, ale po pokusu o otevreni flash disku nebo pri novem nacteni se mi zrobrazila hlaska, ze je nutne disk naformatovat a pri formatovani byla pouze moznost fat32. Kdyz se to v ni zformatovalo, bylo vse OK, ale disk byl zase ve fat32…
Reakce od admin
ze dne 5. 1. 2009 / 16:57 — Odpověz
@dominik: Je jasné, že když je zvolené Optimalizovat pro rychlé odebrání, windows budou nabízet FAT32 a pokud se to s touto volbou přeformátuje, tak to bude ve FAT32. Pravděpodobně původní formát neproběhl korektně.
Reakce od dominik
ze dne 5. 1. 2009 / 19:44 — Odpověz
to admin: Děkuji za odpověď. Dnes jsem to zkusil znovu:Změna v Optimalizaci > Nastavení NTSF > Formátování > Změna Optimalizace > od tohoto kroku nelze disk otevřít (když ale dám vlastnosti, tak je jako systém souborů uveden RAW) > disk nabízí formátování – při výběru NTSF se situace opakuje, při výběru FAT32 návrat do původního stavu. Tak nevím
Reakce od admin
ze dne 5. 1. 2009 / 20:55 — Odpověz
2dominik: RAW ukazuje na to, že tam není filesystem, zkusil bych si pohrát s nastavením toho formátování…
Reakce od dominik
ze dne 7. 1. 2009 / 14:34 — Odpověz
to admin: s nastavením formátování si moc hrát nejde – změnit jde pouze velikost alokačního souboru nebo tak nějak a pak zadat rychlé formátování. Asi je můj flashdisk odkázán zůstat na FAT32. Přesto děkuji za Váš čas a snahu pomoci. Na závěr otázka – Bylo by to možné změnit přes program třeba typu Partition Magic?
Reakce od admin
ze dne 7. 1. 2009 / 20:48 — Odpověz
2dominik: Určitě.
Reakce od Solar Energy
ze dne 11. 1. 2009 / 12:45 — Odpověz
(Nejen) na operace s se hodi tez RiPLinux, na nasledujici strance je i navod jak vytvorit bootovaci flash disk s RiPLinuxem
http://ftp.leg.uct.ac.za/pub/linux/rip/
Reakce od Jana
ze dne 31. 1. 2009 / 9:59 — Odpověz
Koupila jsem v obchodě 2Gb flashku, a ejhle, ono je na ni 191Mb… zkousela jsem vas postup tady ale porad mi to nabizi jen fat a fat32, zadny ntsf mi to tam nedalo… co delam spatne???
Reakce od Jana
ze dne 31. 1. 2009 / 10:02 — Odpověz
tak uz mi to tu moznost nabidlo, ale fleska ma porad jen 191Mb, asi to rozslapu ;oD
Reakce od admin
ze dne 1. 2. 2009 / 19:27 — Odpověz
191 je fakt podivná velikost, to se nedá ani uvažovat, že by to byla 256ka… Asi bych to reklamoval. Ještě by tam mohlo být víc oddílů, ale popravdě – zatím jsem se s tím u běžných flash pamětí nesetkal.
Reakce od Apple user
ze dne 1. 2. 2009 / 23:36 — Odpověz
Jenom upozornuji toho, kdo ma macintosh, aby si flashku neformatoval do NTFS, pokud nemusi opravdu prenest velky soubor. Mac totiz na tento format neumi zapisovat a nikde v MacOs jsem nenasel moznost, jak preformatovat zpet, takze s tim musim na PC.
Reakce od pavel
ze dne 5. 2. 2009 / 0:24 — Odpověz
Ahoj mam flesku corsair voyager 32gb naformatoval jsem ji na ntfs kvuli moznosti vetsimu zapisu dat kvuli filmum ale co sem si nevsiml driv nez sem ji koupil ze me domaci kino neumi cist ntfs ale jen fat32 tak se navas obracim je naka moznost prehravat filmy vetsi jak 4gb nateto flesce a pritom aby ji domaci kino videlo?? pomuze ji rozdelit na 2 odily stim ze botovaci by byl treba fat32 jen at ji kino najde a data by byly na ntfs oddilu?? a slo to prehrat?? nebo je ma situace neresitelna dekuji vsem
Reakce od admin
ze dne 5. 2. 2009 / 14:25 — Odpověz
2pavel: takhle to vyresit nejde. leda ten film rozstrihat na mensi casti.
Reakce od Marki
ze dne 5. 2. 2009 / 15:48 — Odpověz
Zdravím, prosím o pomoc……dala jsem se do převodu Fat32 na NTFS, přes příkazový řádek…super, vše naběhlo a hlásí to, že se převádí systém souborů. Vše skvělé, ale už to trvá nějak dlouho…..asi 5 hodin…..flashka bliká, je to kingston 32gb.
Píšou v návodu, že se může zdát, jako by se to seklo – hlavně nepřerušovat a neukončovat……. tak co mám teda dělat???Přerušit a znovu naformátovat do Fat32 a pak to zkusit znovu. Nemůže se nic stát, pokud tento proses přeruším?
Moc děkuji za odpověd.
Reakce od admin
ze dne 5. 2. 2009 / 23:57 — Odpověz
Já bych raději počkal… Nic by se stát nemělo, ale stejně – náhoda je blbec.
Reakce od Marki
ze dne 6. 2. 2009 / 14:33 — Odpověz
Tak ještě jednou zdravím a děkuji……..raději jsem odpojila, páč prý tento proces netrvá tak dlouho….takže jsem opět musela zformátovat na Fat32. Vyzkoušela jsem 5 možností, jak to provést, ale nic…..dávkovým souborem je to to stejné, jako přes příkazový řádek…..prostě se to rozběhne, ale už nedokončí…..levým tlačítkem a zformátovat (s úpravou ve vlastnostech) formátování dojede skoro ke konci a pak zahlásí, že systém nemohl toto dokončit…….dokonce jsem vyčetla, že někomu se to podařilo jen na vistách (mně opět ne) a přes program partition magic – jak jsem zjistila, tak ten funguje jen na pevné disky (nebo se mýlím???) – nemáte náhodou někdo ještě nějaký tip????
Reakce od Peeet81
ze dne 9. 3. 2009 / 21:51 — Odpověz
Hello.Jak zformátovať flash-ky to zhruba vedia vsetci ale plssss mozes mi poradit ako sformatovat disk ak mam recovery na nom??? pls
Reakce od admin
ze dne 10. 3. 2009 / 19:44 — Odpověz
2 Peeet81: Nejlépe odstranit oddíly (fdisk, cfdisk, partition magic), vytvořit nový přes celou oblast, naformátovat.
Reakce od Peeet81
ze dne 11. 3. 2009 / 20:04 — Odpověz
Diky. Už som to včera dako poriešil, ale aj tak díky…
Reakce od budybox
ze dne 23. 3. 2009 / 17:29 — Odpověz
Strušně a jednoduše vysvětleno, v praxi neuskutečnitelné….prostě se nic nepřepne, stále tam setrvává tvrdošíjně FAT32..
Reakce od budybox
ze dne 23. 3. 2009 / 17:54 — Odpověz
Tak to zase tak určité není, jak to vypadá, ani Partition magic to ne sebe nepustí, a kdyby se chudák program potrhal, tak ten bastard si bude bránit své FAT32, a nedá a nepustí, a nedovolí….
Reakce od Radek
ze dne 30. 3. 2009 / 21:27 — Odpověz
Mám flash disk od Kingston 8GB, při formátování je tam na výběr velikost alokační jednotky – můžu zvolit tu nejvyšší? Nabízí mi to až 8192 MB, a popravdě moc nevím co tím ovlivním…
A ještě dotaz: nebude třeba potom ta flashka pomalejší?
Reakce od Radek
ze dne 30. 3. 2009 / 21:37 — Odpověz
A ještě jedna věc – z důvodů zápisů do registru, ověřování na každém PC, atd. – můžu ji libovolně fotmátovat tam a zpět? Přenesení tak velkého souboru nevyužívám až zase tak často, tak že bych formátoval do NTFS vždy jen v případě potřeby. Nezkrátí se tím životnost?
Reakce od admin
ze dne 30. 3. 2009 / 22:00 — Odpověz
Radek: Velikost alokační jednotky bych vůbec neměnil a pravděpodobně bych tam nechal 4096 bajtů. Po přechodu na NTFS by flash paměť měla být spíš rychlejší, otázka je, nakolik to lze postřehnout při běžném provozu. Zápis do registrů nechápu (to se v celém návodu neprovádí ani jednou), ověřování na každém PC to samé. Libovolné formátování je možné. Je nutné počítat s omezenou životností flash pamětí – několik tisíc přepisů. V podstatě by jedno přeformátování mělo na flash disku zanechat stejnou stopu jako její zaplnění a vymazání.
Jinak – pokud se flash disk přeformátuje na NTFS, lze ho strčit do každého PC, kde bude alespoň Win XP (nebo linux) a on se sám připojí – stejně jako by byl naformátován na FAT32. Nic není potřeba nastavovat.
Reakce od Radek
ze dne 31. 3. 2009 / 7:57 — Odpověz
Díky moc, hlavně za rychlou odpověď.
Reakce od FUTURE
ze dne 1. 4. 2009 / 22:30 — Odpověz
Nevim, zdali je NTFS tim spravnym resenim pro FLASH pameti. Vzhledem k tomu, ze se zmensi vyuzitelne misto (zabere ho $MFT), je hlavni problem v tom, ze tento FS pouziva spousty souboru obsahujici metadata pro zachovani konzistence dat (zurnalovani, atd…) a tyto data se meni s kazdym pridanim noveho souboru, zatimco u FATxx je jen alokacni tabulka. Cili NTFS muze sice poskytnout ulozeni vetsiho souboru ale za cenu snizeni zivotnosti pametoveho media (FLASH).
Reakce od admin
ze dne 2. 4. 2009 / 12:26 — Odpověz
2 FUTURE: S tou životností je to podle mě trochu strašák, málokdo flash disk využívá tak intenzivně, aby se k její hranici vůbec přiblížil – ať už je to formátované na NTFS nebo FAT32. Při běžném použití je to tedy dle mého názoru naprosto jedno.
Reakce od Cumbuch
ze dne 5. 4. 2009 / 14:43 — Odpověz
Mám na 32GB flešce fotky a byla na FAT32, úspěšně jsem přeformátoval na NTFS podle tohoto návodu, za což velice děkuji.
Ale! Když jsem tam cpal fotky zpátky, zjistil jsem, že rychlost se zpomalila a přenos teď trvá dvakrát tak dlouho, než při FAT32 formátu. Je to možné a je to normální? Nedá se s tím něco dělat?
Reakce od Cumbuch
ze dne 5. 4. 2009 / 17:49 — Odpověz
Tak s tou rychlostí jsem se trochu sekl. Není to dvakrát tak dlouho, ale šestkrát!!! tak dlouho. To se snad vrátím k FAT32.
Reakce od admin
ze dne 6. 4. 2009 / 17:10 — Odpověz
Osobní zkušenost s podobným zpomalením nemám (respektive jsem to netestoval a nevšiml si toho), ale možné je všechno
Mám jen 4GiB flash disk a spíše než zpomalení pozoruji mírné zrychlení. Záleží také na tom, zda se na flash disk nahrává hodně malých souborů a nebo jeden velký. U té spousty malých je zpomalení na NTFS asi zřetelnější. Já sám to řeším tak, že pokud potřebuji překopírovat třeba 5000 souborů se zdrojáky, prvně je zkomprimuji (pár vteřin) a poté nahraji na disk (pár vteřin), než to tam nahrávat nezkomprimované (třeba 30 minut).
Reakce od Steza
ze dne 15. 4. 2009 / 21:06 — Odpověz
Ahoj, prosím o radu s následujícím problémem. Mám 16 GB usb flash disk, který vykazuje všechny parametry správné funkčnosti. Používám OS Win XP. Při kopírování z HD na flešku probíhá vše o.k., problém nastává při pokusu o otevření souborů, např. z 6 filmů DivX jsou otevřít pouze 2. A všechny pokusy o přeformátování na NTFS zkrachovaly. Při klasickém formátování mi to píše, že Win nemohl dokončit formátování a v příkazovém řádku to zase píše něco o RAW.
Nemáte, prosím, někdo podobný problém nebo nějaký nápad co by s tím šlo dělat? Předem díky za všechny nápady.
Reakce od admin
ze dne 15. 4. 2009 / 21:43 — Odpověz
2Steza: Já bych ho reklamoval. Vypadá to na chybu flash disku.
Reakce od Franta
ze dne 15. 5. 2009 / 14:34 — Odpověz
Díky za podrobný návod.Moc jste mi tím pomohl…………………..
Reakce od Honza
ze dne 24. 5. 2009 / 14:04 — Odpověz
Poraďte : flashdisk Kingston 2GB, ukládám na něj fotky (hlavně), i krátká videa. Náhle mi to začalo hlásit „chyba při kopírování souboru nebo složky. Adresář nebo soubor nelze vytvořit. “ Co s tím ? Díky předem.
Reakce od Honza
ze dne 24. 5. 2009 / 14:06 — Odpověz
Ještě dodatek : Hláška se objeví po pokusu o uložení další fotky. H.
Reakce od admin
ze dne 24. 5. 2009 / 15:23 — Odpověz
Honza: Souborové systémy (FAT, NTFS, …) mají omezení na počet položek v adresáři, tipnul bych tento problém. Prostě zkus fotky a videa rozřadit do více složek a mělo by to být ok.
Reakce od David
ze dne 27. 8. 2009 / 11:35 — Odpověz
Ahoj, prave jsem si koupil 16 flash disk, byl naformatovan na FAT 32, ale kvuli přenosu vetsich souboru jsem ji naformatoval na NTFS. Rychlost flashky, jak zapis i cteni se hodne snizilo, tak jestli je to normalni diky predem.
Reakce od admin
ze dne 2. 9. 2009 / 11:14 — Odpověz
Ahoj, možné je všechno, zvlášť u těch levnějších flash disků. Záleží také na tom, zda se přenáší většíí množství malých souborů a nebo jeden velký. Zkus si vygooglit ten typ toho flash disku, třeba k tomu najdeš nějaké větší info (jak to třeba zrychlit).
Reakce od Lukáš
ze dne 4. 10. 2009 / 22:07 — Odpověz
Zdravím, průser. Mam 16gb flash disk a zkousel jsem ho preformatovat na NTFS snad vsemi zpusoby co to slo, ale vzdy kdyz operace skoncila, tak se mi objevilo: „Disk je chráněn proti zápisu“ a flaska byla ve formatu RAW a ja ji nedokazal nijak otevrit ani prozkoumat no a nejde mi to zformatovat zpet do FAT 32… Prosim poradte… predem diky
Reakce od Lucia
ze dne 30. 10. 2009 / 18:48 — Odpověz
ahojte, mam problem s tym formatovanim, mam 4GB Sigma usb kluc, uz davnejsie sa ho priatel pokusal s formatovat, bohuzial neviem co s nim porobil a on si to uz tiez nepamata, ale moje info o nom su tieto:
pri zapojeni sa najdu vsetky ovladace, kluc sa javi ako bez chybny, dokonca aj pise ze zariadenie pracuje spravne, ale nejde ho ani otvorit lebo pise, ze ho treba sformatovat, tak som ho skusila sformatovat do NTFS, bohuzial nakonci mi vypisalo, ze formatovanie nemohlo byt dokoncene, to iste sa dialo pri FAT32,
vo vlastnostiach je pisany system: RAW a neukazuje sa mi ani volne miesto, pise mi ze kapacita 0 bajtov..tak neviem poradite mi co s tym?
Reakce od Lukys
ze dne 21. 11. 2009 / 13:34 — Odpověz
Zdravím. pravě sem si koupil flash 64GB kde bylo napsáno stačí naformátovat a dobrý. Jenže jsem nečekal, že to nepůjde naformátovat běžně v systému. zkoušel jsem program HP USB Disk Storage Format Tools. Zde sice jde naformátovat, ale jen na FAT32 který má omezenou maximální velikost souboru na 4GB a rychlost kolem 2,5MB/s poradí mi někdo, jak na NTFS? Zkoušel jsem i příkazovou řádku na FORMAT i CONVERT, ale ani jedno nejde. předem děkuji…
Reakce od Petr
ze dne 12. 12. 2009 / 16:51 — Odpověz
Nyní jsem řešil, jak na full hd televizi přehrát film ve vysokém rozlišení (mkv). Nejdříve mi nešly dát tak velké soubory (mkv muže mít i 30 GB) na flashku. Pak jsem se však dozvěděl o formátování na NTFS. Po naformátování jsem si však přečetl, že většina DVD neumí přečíst USB flashky naformátované na NTFS. Zde bych chtěl podotknout, že naše nová televize LG to již zvládá. A pokud by někdo stejně nechtěl nebo nemohl naformátovat flashku na NTFS (aby mohl přehrávat filmy mkv). Tak bych poradil program MKVTOOLNIX (http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/index.html), který dokáže za několik minut rozdělit MKV soubor na několik menších souborů, které již půjdou zkopírovat na FAT32 disk. Snad jsem někomu tímto příspěvkem pomohl. Já sám jsem totiž nad tím elaboroval dost dlouho.
Reakce od wyhryz
ze dne 1. 1. 2010 / 18:48 — Odpověz
Zdravím,pořídil jsem si 64GB flasch Kingstom150.Posléze jsem zjistil že to není originál ale Čínský vergl.Tak řeším problém jako hodně lidí předemnou.Zprvu totálně mrtvá,systém ji viděl ale nedokázal otevřít.(XP Prof.SP2.SP3. mám 2 PC).Po dlouhém hledání a zkoušení se mi podařila zformátovat na exFAT.Tento systém ale moc neřeší.Nutnost doinstalovat v PC aktualizaci.DVD HDD ani DVD přehrávač jej nenašel.Až přes HPUSBFW 2.2.3 MASTER se mi podaříla zformátovat na FAT32.Takže konečně jede všude kde potřebuji(DVD HDD,DVD přehrávač).Zato ale ta rychlost cca 3MB zápis a 10MB čtení.Někdy čtení vyleze na 60MB.( to nechápu).Takže ted je jen částečná spokojenost.K uplné spokojenosti mi chybí jen maličkost.NTFS.Tady jsem bezradný.Nejde naformátovat,zkoušel jsem vše co mě napadlo,nebo jsem se tady dočetl.Jedině přes Paragon Hard Disk Manager 2009 Professional jde naformátovat na NTFS a ukazuje se jako NTFS.Tot ale vše.Systém ji vidí ale nedokáže otevřít.Už si nevím rady.Dokzal by někdo poradit?
Díky
Reakce od Bodie
ze dne 23. 2. 2010 / 17:22 — Odpověz
191 MB je přesně 256 bez alokačního souboru 65 MB, o kterém se zmiňujete výše…
Reakce od gazdaa1941
ze dne 24. 2. 2010 / 15:55 — Odpověz
koupil jsem si flesh disk 8GB nahrával jsem si filmi s PC a přehrával v DVD vše bylo v pořádku . Ale teď jsem si pořídil seto box Evolve dt 2025 a Flesh používám k nahrávání na seto boxu vše je v pořádku ,ale chtěl jsem fleshku použít zase na nahrávání z PC to se nahraje ale nejde přehrát v DVD .Může mi někdo poradit díky
Reakce od drak11
ze dne 13. 3. 2010 / 19:28 — Odpověz
Mám flash disk USB Sony Vaio 32 GB.Naformátováno na fat 32.Když nahraji film Divx cca 700mb na flešku , a nakopíruji z flešky zpět na HDD , nelze přehrát. Nevím co s tím. Prosím o pomoc. DÍKY.
Reakce od olaf
ze dne 19. 3. 2010 / 17:57 — Odpověz
cs a ztratím tím data na tom disku nebo ne??
Reakce od admin
ze dne 5. 4. 2010 / 0:30 — Odpověz
Jo, formátováním se smažou všechna data na disku.
Reakce od Rob
ze dne 12. 4. 2010 / 17:08 — Odpověz
Pěkný návod, přidávám do zajímavých odkazů, díky!
Napsat komentář