Dělníci bulváru

Dokument , který opět rozvířil spoustu emocí. Buzz na sociálních sítích, spousta komentářů v mainstreamových médiích. Remunda a Klusák natočili tradičně líbivý (v dobrém smyslu slova) dokument a stejně jako Tarantino v Nespoutaném Djangovi si opět moc nelámou hlavu s nějakými nepsanými pravidly tvorby dokumentárních filmů. Ostatně to nedělá ani Erika Hníková, jejíž dokumenty mi přijdou dost podobné – po řemeslné stránce věci.

Marketingově byl dokument opět dobře zpropagován, o čemž svědčí i to, že se podařilo vyprodat kino pár dní před TV premiérou. Jenže kromě toho, že se na dokument pěkně dívalo, tam nebylo nic, co by mě zaujalo. Vhled do světa bulváru to byl hezký, ale poněkud plytký a povrchní. Úvodní scénu z Václaváku jsem viděl jako trailer a dál už tam nic zajímavějšího nebylo.

Osobně mi chybělo otitulkování dokumentu, občas jsem měl problém porozumět, hlavně tedy Pavlovi Novotnému. Jeho zpověď však pro mě byla už jenom omílání toho, co před rokem řekl v rozhovoru pro sme.sk. Chápu roli, kterou se rozhodl v dokumentu hrát, takže proti němu celkem nic moc. Jediný trochu zásadnější moment (scéna, kde se řeší rezignace na zachraňování světa), byl výrazně upozaděn a nic moc z něj nevzešlo. Škoda.

Tím pádem v dokumentu zůstává zajímavá snad pouze bizarní reportérka Extra.cz a její odvaha vyjít na ples v opeře v naprosto nevhodném oblečení. Ale natočit asociála je tak trochu moc jednoduché.

Výběrovému řízení na redaktora chyběla výpověď, stejně hluchá byla scéna s otcem Pavla Novotného. Závěrečnou scénu s dcerou by prý Pavel Novotný v dokumentu raději neviděl (ale dokument neautorizoval) a já si myslím, že by to škoda nebyla.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *