Moje malá válka s Vodafone

Můj první mobilní operátor byl Oskar. Už je to hodně dávno. Ještě mám doma SIM (i když ji moc nepoužívám) s 10Kč tarifem. Během studií jsem na chvilku zběhl k 02, důvodem byla výrazně lepší nabídka pro studenty. Bohužel jsem tenkrát nebyl schopen vydýchat aroganci, se kterou se ke mě chovali a tak jsem po pár letech přešel k dražšímu Vodafone. Už jsem u nich s tímto číslem 4,5 roku.

Protože nedávno sepsal Martin Malý pár článků o tom, jak valčí s Vodafone (první a druhý), rozhodl jsem se trošku popsat můj boj. U Vodafone oceňuji to, že mi dávají možnost zažít nefalšovanou atmosféru Kafkových románů. Ale vezmeme to od začátku.

Naprosto souhlasím s Martinem v tom, že pokud nic nepotřebujete, je to výborný operátor. Pokud je ovšem něco v nepořádku a nebo potřebujete něco složitějšího změnit, je to boj.

Já jsem na svém firemním účtě měl číslo, které jsem potřeboval zrušit. S tím, že člověk, který ho využíval, by si ho rád převedl k jinému operátorovi. U jiného čísla jsem chtěl změnit tarif na jeden z férových tarifů. Přes samoobsluhu to bohužel nešlo, chybová hláška byla nicneříkající a tak jsem vyrazil na pobočku.

Přivítal mě příjemný klučina a začali jsme řešit převod telefonního čísla.

Ano, bez problémů to převedeme, zadávám zde převáděcí kód a do 3 dnů to bude převedené.

Ptám se, jestli by bylo možné zadat do systému to, že ke konci zúčtovacího období se má číslo (tarif) zrušit, pokud by k převodu nedošlo.

Není problém, zadávám to tady do poznámky a v novém zúčtovacím období už tarif platit nebudete.

Následně řešíme změnu tarifu, ale nějak to nejde, tak se domlouváme, že u toho být nemusím a on to dodělá později. Dobře. Druhý den mi volá, abych tu změnu ještě potvrdil heslem a následně mi začne chodit smršť SMS o rušení a aktivaci služeb. Paráda, jedeme na novém tarifu a dokonce platím jen poměrnou část. Potud dobré.

Po konci zúčtovacího období koukám do samoobsluhy a číslo, které mělo být převedené, tak pořád je. Volám tedy na Vodafone linku (18. 9.) a dovolávám se příjemné slečně, která mi sdělí, že v poznámce nic o zrušení telefonního čísla není. Převod z nějakého důvodu neproběhl, nedozvěděl jsem se proč. Říkám, to je škoda, tak šlo by to zrušit teď s tím, že bych zaplatil jen poměrnou část tarifu, ať nemusím platit celý měsíc? Prý že ano, že to není problém, ale že mi zavolá zítra a dořešíme to. Druhý den nic, poté nemám čas to řešit, 21. tedy odhodlaně vytáčím číslo na vodafone linku.

Po 10 minutovém čekání na spojení (musím pochválit hudbu, která během čekání hraje) se konečně dostávám k operátorovi. Opět nějaká žena, tentokrát ale velmi nepříjemná. Napotřetí jí vysvětlím, co potřebuji.

Ano, zadávám to do poznámky, ale tohle vyřídit nemohu, tak vás přepojím na techniky.

Po 5 minutách vyzvánění jsem odpojen. Dobrá, tak ještě jednou. Tentokrát to zvedne nějaký muž, evidentně ten den byla dost nepříjemná porada, protože jeho vystupování by se dalo hodnotit jako PVK (písek v kundě). Opět mě neposlouchá, ale po 10 minutách rozhovoru se nám podaří dobrat jádra problému. Jenže v poznámce nic napsaného není (v hlavě se mi mihne: to už si děláte prdel?). Inu, dobrá. Nechám si zapsat do poznámky tu informaci ještě jednou. Pro jistotu se ještě ptám na jméno, aby věděl, že by to tam fakt napsat mohl, jestli teda něco takového jako poznámka vůbec existuje.

Bohužel to nemohu vyřídit a technici tady nejsou, tak jim to tam zadám a oni vám zavolají. Nashle!

Bezva. Tak už 5 dní čekám, až mi zavolají. Dnes mi přišla SMS:Dobrý den, Vaše služba GSM Uživatel ma nyní nastaveno datum ukončení k 10/15/2012. Hezký den, Vodafone.

Tak teď jen čekám, které číslo mi zruší. Už jsem se smířil s tím, že tarif zaplatím celý, protože to v poznámce nebylo. Ale už nějak přestávám mít sílu zvednout telefon a zase tam zavolat. Je to peklo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *