Vyměním první pozice ve vyhledávači za duši. Spěchá.

První pozice ve vyhledávači na určitě klíčové slovo je krásným snem, zrealizování tohoto snu je dnes spíše noční můrou. tedy pokud klíčovým slovem není něco málo používaného nebo dokonce neexistujícího. Jinak totiž hrozí, že vaše svědomí bude zadupáno do země a vy budete muset začít s ďábelskými praktikami, které lze stručně shrnout pod název backlinkové martyrium.

Optimalizace pro google, seznam a podobné full text vyhledávače totiž závisí na mnoha faktorech a backlinks (zpětné odkazy) jsou nutným zlem a na tomto případě je vidět, že i velmi dobrý nápad může vést k zvrácenostem a dalším excesům mezi takzvanými SEO experty.

Ten nápad byl totiž dobrý. Najdeme všechny zpětné odkazy a čím více jich stránka bude mít, tím je určitě kvalitnější a tak ji budeme zvýhodňovat ve vyhledávání. A aby to nebylo tak snadné zneužít, celé to ještě necháme ovlivnit tím, jak dobrý zpetný odkaz to je. To znamená, že budeme uvažovat, jak kvalitní je stránka, ze které na nás odkaz vede. Mimo to (a dalších pár drobností), že se porovná, zda obsah odkazující stránky nějak souvisí se zaměřením odkazovaného webu, pak přichází na řadu systém ranků. Google má Google Page Rank, seznam má S-rank, jyxo zase jyxorank a tak dále a tak dále.

Jakým způsobem se vypočítává umístění ve vyhledávači vám asi nikdo neřekne a doopravdy jen málo lidí to ví, ale zkoušením se dá přijít na poměrně přesný odhad důležitosti jednotlivých prvků. Obecně se dá říct, že když na vás někdo odkazuje a má vysoký rank, část toho ranku vám dává a obvykle ho to taky část toho ranku může stát. Takže pokud by někdo s vysokým rankem odkazoval na 1000 webů s nulovým rankem, rank se mu pravděpodobně sníží.
No a teď k jádru pudla. Nápad se započítáváním zpětných odkazů byl výborný (a samotného mě nenapadá nic lepšího), ale napomohl tomu, že systém zpětných odkazů byl zneužit SEO experty. Rozmohlo se tedy kupování odkazů (koupíte si odkazy na stránkách tématicky podobně zaměřených s vysokým rankem), výměny odkazů a spamování internetu různými backlinky. Na první pozice se tak snadno může dostat někdo, kdo pořádně přisolí kampaň a nakoupí zpětné odkazy. A přitom jeho stránky (a služby na nich nabízené) mohou být tak strašné, že by je sám o sobě nikdo neodkazoval. Tím pádem vám nezbývá, než se do této činnosti také zapojit a kupovat backlinky, vyměňovat je a spamovat.

Pokud máte slabší povahu, tak vás asi bude ve snech strašit, jak se vám podařilo zasvinit internet a jak je dobrý nápad s hodnocením stránek podle zpětných odkazů úplně v řiti. Ale nic s tím nenaděláme, musíme se přizpůsobit.
Na druhou stranu kvalitní obsah je zatím pro stránky tím nejlepším a je mu těžké konkurovat i záplavou backlinků (v krátkodobém hledisku možná ne, ale v dlouhodobém ano). Bohužel pokud se někomu staráte o web a on se ve vyhledávačích propadne o několik stránek, asi ho neuklidní, když mu řeknete, ať pár měsíců počká, že by se to mohlo srovnat. Je to holt boj. Silnější přežívají.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *