Zase to zapínání SEO

SEO je největším peklem při tvorbě webů a asi jedna z nejvíc frustrujících věcí, se kterými se setkávám. Frustrace vychází z existence SEO ninjů a těch různých SEOmatů. Tyto problémy ve většině případů vychází ze špatné komunikace s klientem, jdou tudíž na bedra člověka, který stojí za technickým řešením webu. Většinou si tedy řeknu, že jde o mou chybu a snažím se to nějak vyřešit. Ale abych se dostal k věci, tedy k mému poslednímu SEO zážitku.

Přijde mi takhle v pátek email od klienta s nějakou SEO analýzou. Spolupracujeme spolu už skoro rok a klient (ač a nebo právě proto, že jde o větší firmu) nemá moc peněz, respektive není moc velká vůle tlačit peníze na web. Člověk, co  tam dělá marketing,  samozřejmě chce investovat do digitálního světa, ale zbytek rady starších o tom má jiné představy a tak jsme udělali priority a v malých krocích je implementujeme.

A protože je tady u nás zvykem ztrácet čas na školeních financovaných z EFS, markeťákovi samozřejmě zařídí nějaké to školení. Potuď bez výtek. Školení se nějak dotýká SEO problematiky. Školitel je aktivní a řeší konkrétní problémy svých klientů. Super přístup. Takže se takhle po školení nudí a vyplodí 2 stránkové pojednání o tom, co z hlediska SEO má klient na stránkách špatně. A k téhle práci se dostávám já.

A nastává překvapení. Celé ty dvě stránky textu se zaobírají chybějícími meta tagy KEYWORDS a DESCRIPTION s vysvětlením, že z hlediska SEO jsou to nejdůležitější věcí v celém širém vesmíru.

Ano, DESCRIPTION by to doplnit chtělo, z hlediska SEO nemá význam, ale není nad to mít pěkně udělaný text, který se zobrazí ve vyhledávání. Bohužel nemáme ani dobře napsané texty u produktů a to má větší prioritu. Nebo objednávkový formulář. A tak trochu postrádá smysl tahat lidi na web, ze kterého vám utečou a nebo nebudou schopní udělat objednávku.

KEYWORDS snad ani nekomentuji. V roce 2009 Google vydal vyjádření, že na tenhle meta tag oficiálně kašlou? Není to dost dlouhá doba, aby tuto informaci školitelé byli schopní absorbovat?

Dokument samozřejmě obsahoval návrh klíčových slov, která do meta tagu umístit. Bylo to asi 500 (?) znaků klíčových slov – a jejich výběr vycházel z kvantitativní analýzy jejich zastoupení na webu. To, jestli ta klíčová slova někdo vyhledává,  nikdo neřešil.

Překvapilo mě, že školitel (nebudu dávat odkaz, ale jedná se o poměrně velkou firmu, která se specializuje na školení placená z ESF) dokáže vyplodit takto zavádějící dokument a jak povrchně rozumí tématu, které školí. Tahle školení placená EU nám byl čert dlužen.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *